מה זה בעצם אייפון מאוקטב? כך תדעו אם המכשיר הופעל לפני רכישה!

הגיע הרגע בו החלטתם שאתם רוצים לרכוש אייפון חדש. היום אנו נתמקד בנושא אחד חשוב מאוד, כיצד לבדוק אם האייפון שלנו הפועל, עוד לפני שאנחנו מבצעים את הרכישה.

לפני שנגיע לעניין הטכני, אני רוצה להעלות נקודה מאוד חשובה ומבלבלת- מהו בעצם מכשיר אייפון מאוקטב?

אייפון מאוקטב, מה זה אומר?

בפרסומים רבים ניתן לראות את המושג "המכשיר מאוקטב". מה זה בעצם מכשיר מאוקטב? פשוט מאוד- מכשיר שעבר אקטיבציה. זה אומר שהמכשיר הופעל על פי אפל, מכשיר שהאחריות עליו כבר החלה. מה עבר על המכשיר לפני זה? זה כבר סיפור אחר. זה יכול להיות מכשיר שהוחזר בביטולי עסקה (בחול או בארץ), נארז מחדש ומשווק, זה יכול להיות מכשיר מחודש או מכשיר חדש שהופעל מכל מיני סיבות אחרות. איך באמת תוכלו לדעת מה עבר על המכשיר אם הוא מאוקטב? כנראה שלא תוכלו לדעת מדוע באמת הוא עבר אקטיבציה. ואיך בודקים את זה?

כך תבדקו מתי ואם המכשיר שלכם הופעל:

קודם כל, ניתן לראות את המספר הסיריאלי ומספר ה IMEI על אריזת האייפון, בצד האחורי למטה כמו בתמונה הבאה:

לאחר שמצאתם את המספר הסיריאלי או ה IMEI של המכשיר, הכניסו אחד מהם בקישור הבא:
https://checkcoverage.apple.com/

זהו קישור המוביל לאתר של אפל לבדיקות תוקף האחריות. לאחר שהגעתם לעמוד הבא, הכניסו את המספר הסיריאלי שעל גב האריזה, ובדקו מה התוצאה לגבי תוקף האחריות.

שימו לב– כאשר מפעילים מכשיר חדש עוד לפני שמתחילים את תהליך האקטיבציה, ניתן ללחוץ על "פרטים" במסך הראשון, למצוא את מספר ה IMEI ואכן לוודא שהוא תואם למספר על האריזה!

מכאן יש 3 אופציות שעל פי זה תדעו אם המכשיר הופעל ומתי. אופציה ראשונה היא התוצאה הבאה:

תוצאה זו מסמלת לנו שהמכשיר לא אוקטב/ הופעל מעולם! ניתן לראות את סוג המכשיר, את הסיריאלי או IMEI, ואת הבקשה להפעיל את המכשיר כדי לקבל נתונים. תוצאה זו, היא התוצאה המתבקשת שרוכשים מכשיר חדש.

התוצאה השניה יכולה להראות כך:

בתמונה זו כל מה שמעניין אותנו זה החלק התחתון. שימו לב ש-Repairs and Service Coverage מסמן לנו כפעיל (Active), ובנוסף לזה הכי חשוב גם עד מתי האחריות פעילה! במקרה זה עד 9 לאפריל שנת 2023. ולמה זה כל כך חשוב? מהסיבה הפשוטה שאפל מספקים אחריות שנה, משמע המכשיר הנ"ל הופעל ב-10 לאפריל שנת 2022. זהו מכשיר שעבר הפעלה/ אקטיבציה.

ישנה עוד תוצאה המראה שהמכשיר גם אינו נמצא כבר באחריות כמו כאן:

הפירוש של זה שהמכשיר הופעל לפני יותר משנה. ניתן גם לבדוק בדרכים אחרות מתי בדיוק המכשיר הופעל, אך זה לא ממש מעניין אותנו בבדיקה לפני רכישה.

לאחר שווידאתם שהכל תקין, בדקו אם ה IMEI של המכשיר תואם לIMEI שעל הקופסה. כמו שכתבתי למעלה ניתן לעשות זאת על ידי בדיקת הפרטים בהפעלה. מי ששכח לעשות זאת והחל את ההפעלה, יכול לגשת להגדרות, כללי ואודות ואז בגלילה למטה תמצאו את ה IMEI של המכשיר. ניתן גם לחייג את הצירוף הבא- *#06# (כוכבית- סולמית- 0- 6- סולמית) ותקבלו על המסך את הIMEI.

ולסיכום- תמיד כדאי לדרוש יבואן רשמי על מנת להיות בראש שקט. לא תמיד אנו יודעים מה עבר על המכשיר לפני, גם אם הוא סגור יפה והאריזה נראית כאילו לא נפתחה מעולם. כדאי תמיד לבדוק שאכן מקבלים מכשיר חדש שלא הופעל, וכך להיות בראש שקט. מעוניינים לרכוש אייפון בייבוא רשמי? לחצו כאן ותמצאו אייפונים רשמיים ולא מאוקטבים.

4 תגובות

  • אחרי חיפוש לא קטן באינטרנט אני שמח שהגעתי לכאן. מאמר נהדר שעושה סדר. זה בדיוק מה שחיפשתי ואף אחד לא ממש מפרט כמו כאן. תודה רבה על מאמר שעוזר לעשות סדר בראש ולהבין את משחק המילים הזה.

  • יש גם להוסיף עוד הודעה שמקבלים מאפל ״שהתאריך של הקניה לא ידוע ויש להתקשר לאפל לוודא״ ובתרגום לאנגלית ״purchase date not valid please call Apple “ וזה יכול לומר כמה אפשרויות כאשר אחת מהם אומרת שהמכשיר לא מזוהה על ידי אפל ואפשר שהוא מזויף
    עוד אפשרות זה ש יבואן או המוכר יש לו הסכם עם אפל (בד״כ יבואן גדול) והוא לא מאמת תאריך רכישה אף שהמוצר נקנה מאפל עצמם

    • שלום רב,

      היבואנים הגדולים הם הרשמיים. האקטיבציה מתבצעת ברגע הפעלת המכשיר והחיבור לאינטרנט. אין קשר מתי היבואן רכש את המכשיר. המכשיר יכול להיות בדלפק/ חנות/ מחסן גם חצי שנה, ורק ברגע ההפעלה האקטיבציה תתבצע. רק אז יחל חישוב האחריות. זה לא משנה מי היבואן והיכן נרכש המכשיר, זה משנה מתי המכשיר ביצע את ההפעלה הראשונית של המכשיר.

השאר תגובה

כתובת המשייל שלך לא נשלחה, שדות נחוצים

דילוג לתוכן